1.8T błąd 17522 / Wymiana drugiej sondy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marek2004
    Classic
    • 2012
    • 12

    1.8T błąd 17522 / Wymiana drugiej sondy

    rozmawiałem z Tune-up oraz ze swoim mechanikiem i mówią to samo: po zmianie na JM będzie dużo bardziej "sztywno"; dotknięcie czy puszczenie gazu nie będzie jakby na sprężynie (DM), ale twardo.
    Ponoć zmiana biegów czy operacje gazem są znacząco odczuwalne w porównaniu do DM.
    Trochę mnie ta ocena dziwi, ponieważ użytkownicy swapu z DM na JM chwalą sobie taką zamianę, a niektórzy wręcz nie czują różnicy... :?
    Może znajdzie się ktoś, kto precyzyjnie odniesie się to ww. uwag?? :roll:
    www.marekmiszczak.pl
  • PKZ
    Drive
    • 2011
    • 69

    #2
    1.8T błąd 17522 / Wymiana drugiej sondy

    Witam Szanownych forumowiczów,
    Pojawia mi się błąd nr. 17522 Regulacja lambda strona2 - podgrzewanie za wysokie brak osprzętu / nie związany ze sprzętem.
    Jeśli ma to jakieś znaczenie to mam niestandardowy katalizator od el-teca, wspawany w maju tego roku.
    Samochód pracuje normalnie. Spalanie raczej nie wzrosło.
    Podobno można z tym jeździć. Czy jest taka możliwość że błąd sam zniknie po jakimś czasie czy trzeba go kasować za każdym razem (pojawia się co około 100km) żeby lampka check engine nie denerwowała?
    Robić coś z tym czy zostawić w spokoju?

    Z góry dzięki za pomoc.
    Paweł

    Komentarz

    • prodriveteam
      Ambiente
      • 2007
      • 158

      #3
      Jest to uszkodzenie drugiej sondy czyli tej za katalizatorem wiec kat ma znaczenie ale skoro nie masz go wyciętego i od maja do dziś wszystko działało to wina leży po stronie sondy lub wiązki idącej do sondy. Check Engine zgaśnie kiedy zniknie usterka, auto powinno więcej palić. Podepnij VAGa i sprawdź jakie napięcie ma druga sonda i wszystko będzie jasne :szeroki_usmiech jak błędu nie będzie to sonda może pokazywać właściwe wartości dopiero jak wyskoczy błąd to będą złe wartości więc rób to kiedy będzie świecił się Check. Stawiam (99%) na standardową awarie drugiej sondy jak uwolnić się od Check Engine: wymienić sonde
      1,8T AGU RS Look
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34565

      Komentarz

      • PKZ
        Drive
        • 2011
        • 69

        #4
        ok, jutro sie podepne. czy mógłbyś podpowiedzieć jak to sprawdzić Polskim Vagiem?
        Paweł

        Komentarz

        • Sev
          L&K
          • 2007
          • 1295

          #5
          Zamieszczone przez prodriveteam
          Check Engine zgaśnie kiedy zniknie usterka, auto powinno więcej palić.
          Nie będzie więcej palić To jest waskopasmowa sonda która sprawdza tylko działanie kata.
          Zamieszczone przez prodriveteam
          jak uwolnić się od Check Engine: wymienić sonde
          Lepiej wykręcić sondę, zaślepić otwór i "wyciąć" drugą sondę w programie Efekt ten sam
          6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
          Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

          Komentarz

          • PKZ
            Drive
            • 2011
            • 69

            #6
            Zamieszczone przez prodriveteam
            jak uwolnić się od Check Engine: wymienić sonde
            Lepiej wykręcić sondę, zaślepić otwór i "wyciąć" drugą sondę w programie Efekt ten sam [/quote]

            Ok takie rozwiązanie mi pasuje czy mógłbyś podpowiedzieć jak dokładnie to zrobić?
            Czym zalepić? Jakiego materiału użyć?
            Jak wykasować ją za pomocą polskiego Vaga lub innego programu?
            Paweł

            Komentarz

            • Sev
              L&K
              • 2007
              • 1295

              #7
              Wkręcasz zamiast sondy śrubę, najlepiej z nierdzewki albo mosiężną - gwint nie pamiętam teraz ale taki sam jak w sondzie albo spawasz otwór. Gwint sprawdzę w domu ale w necie znajdziesz info.
              PKZ, za pomocą VAGa nie wykasujesz sondy, trzeba modyfikować wsad ECU, prosta operacja stosunkowo.
              Jak masz kabel VAG na układzie FTDI (vag 908 albo inny np niebieski z allegro) to pisz na PW.
              6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
              Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

              Komentarz

              • PKZ
                Drive
                • 2011
                • 69

                #8
                Panowie, będę wymieniał drugą sonde( za katalizatorem) Czy można ją zastąpić takim zamiennikiem?

                lub
                Paweł

                Komentarz

                • Sev
                  L&K
                  • 2007
                  • 1295

                  #9
                  Druga sonda nie jest tak istotna jak pierwsza, może być zamiennik.
                  6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                  Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                  Komentarz

                  • PKZ
                    Drive
                    • 2011
                    • 69

                    #10
                    Koledzy pomóżcie.
                    Wczoraj wymieniłem tą nieszczęsną drugą sondę, skasowałem błędy i było ok.
                    Dziś znów pojawił się błąd 17522 Regulacja lambda strona2 - podgrzewanie za wysokie
                    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
                    Pomóżcie. co może być przyczyną? Samochód zachowuje się normalnie.
                    Paweł

                    Komentarz

                    • german81
                      L&K
                      • 2010
                      • 1414
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                      • BZB 1.8 TSI 160 KM

                      #11
                      jakiej firmy sonde załorzyłes?
                      diagnostyka vag 602-614-253

                      Komentarz

                      • ccLot
                        Rider
                        • 2009
                        • 334

                        #12
                        Zamieszczone przez PKZ
                        Koledzy pomóżcie.
                        Wczoraj wymieniłem tą nieszczęsną drugą sondę, skasowałem błędy i było ok.
                        Dziś znów pojawił się błąd 17522 Regulacja lambda strona2 - podgrzewanie za wysokie
                        brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
                        Pomóżcie. co może być przyczyną? Samochód zachowuje się normalnie.
                        Może to nie sonda, ale coś z wiązką przed sondą, zdarzało się była winna.
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                        Komentarz

                        • Morrigar
                          Classic
                          • 2011
                          • 30

                          #13
                          Tak jak już mówisz o sondzie to ta za katem ma wartości 0-0.5v a ta przed 1-4.9v chyba a mógł by mi ktoś powiedzieć ile powinna wynosić wartość przepływki?
                          Jest: Octavia I RS 1.8T
                          Była: Felicja FL 1.3MPI

                          Komentarz

                          • german81
                            L&K
                            • 2010
                            • 1414
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                            • BZB 1.8 TSI 160 KM

                            #14
                            Morrigar, ponizej 140 to szrot a przewarznie pokazuje ok 150 w AUQ
                            diagnostyka vag 602-614-253

                            Komentarz

                            • PKZ
                              Drive
                              • 2011
                              • 69

                              #15
                              Zamieszczone przez german81
                              jakiej firmy sonde załorzyłes?
                              Kupiłem zamiennik jakiś francuski. Ale dział bo mechanik ją sprawdzał.

                              Jeśli to rzeczywiście wiązka to wystarczy dosztukować kabel i izolacja czy coś innego?
                              Pytam bo już nie chcę latac znowy do mechanika tylko sam zerkne. Ta wiązka idzie jakoś wzdłuż wydechu?
                              Paweł

                              Komentarz

                              • marcinlomza83
                                Drive
                                • 2009
                                • 94

                                #16
                                Zamieszczone przez PKZ
                                Zamieszczone przez german81
                                jakiej firmy sonde załorzyłes?
                                Kupiłem zamiennik jakiś francuski. Ale dział bo mechanik ją sprawdzał.

                                Jeśli to rzeczywiście wiązka to wystarczy dosztukować kabel i izolacja czy coś innego?
                                Pytam bo już nie chcę latac znowy do mechanika tylko sam zerkne. Ta wiązka idzie jakoś wzdłuż wydechu?

                                stojąc pod autem, przodem do silnika obok katalizatora z prawej strony masz taką plastikową czarną puszkę którą trzeba odkręcić, tam podpięta jest sonda

                                Komentarz

                                • german81
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1414
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                  #17
                                  PKZ, sprawdz opornosc grzałki w sondzie .mechanik moze i sprawdził czy sonda zmieni napiecia ,ale twój bład dotyczy grzałki sondy wiec sprawdzopornosc samej grzałki i tak jak marcinlomza83, napisał kostke jak to nie pomoze to trzeba bedzie sprawdzic instalacie
                                  diagnostyka vag 602-614-253

                                  Komentarz

                                  Pracuję...